Alla inlägg under november 2008

Av Patricia - 30 november 2008 19:28

japp idag är jag en zombie, har sovit o sovit o sovit, varit helt slut på nå vis, men man ska vara de oxå, kan inte göra allt jämt...


älsk isolerade södersidan igår o hej vilke skillnad på värme man märkte idag, ingen vägg som slog emot en i trappen :P


ne nu ska vi kolla på nån värdelös film om folk som gör en film, får sova lite till kanske...



byebye

Av Patricia - 29 november 2008 17:17

japp idag har jag o älsk eldat i tunnan :P eldat massa bråte, de var mysigt tyckte jag...

men sen fick ja känningar i magen så då var de till o lugna ner sig me sågandet, var ju tvungen o göra planket till mindra bitar så ja såga, men de ar otroligt skönt att vara ute en massa timmr :P


igår var vi på en bygghandel o hämtade tätningssaker o lister till huset för vi hade presentkortt o så köpe vi lite klappar me :P


älsk har haft värsta rycket idag o möblerat o gjort fint mdan ja vr eldvakt :P känns skönt att han gjorde de jatäkt för då slapp ja o de vart ändå gjort..


så lgade vi mat, biffstroganoff med ris stod det på menyn idag, de var smaskigt,o se kolla vi på film,vi aar inte sett klrt den för älsk är o sätter upp ute granen såvi kan sätta belysningi den sen :P


nu ska jg beställa  lite kataloger så ska vi kolla klart på fimen sen.... om det fattas bokstäver eller mellanslag iblan är de för att vi har trådlöst tangentbord och jagsitter en bit bort...


byebye

Av Patricia - 28 november 2008 08:38

som dom flesta vet är ja sjukskriven försäkringskassans beslut om sjukpenningkom igår, och som jag fattade de så har jag rätt till sjukpenning, men så ringde ja upp dom och det visade sig att beslutet jag fått var att om jag blir beviljad pengar så blir ja de från de datum ja vart sjukfast jag var lite sen in med anmälan... o de kan ta 4 veckor till innan ja får svar på om de blir nå pengar, suck,... så min tanke var att skicka in ansökan om föräldrapenning nu så dm hinner handlägga tills bebben kommer....


Rebecca grattis grattis gumman min duska bli åkare, fixa detta nu, låt inte tunga o jobbiga dagar få dig tt svikta!!


var te mamma igår o hjälpte syster me hemkunskapsuppgiften, eller vad gjorde ja, jo ja satt där o peppa henne då de vart jobbigt o hon körde fast, men jag fatttar mig inte pådagens skola... fy fan säger ja bara, skjuta på allt omdom inte haft tid eller ork för att dom ligger efter i annat... va e de för stil, när ska dom lära sig ta ansvar... NI LÄRARE formar de blivand samhället mer än ni tror... oh nu vet jag varför jag valde att bli lärare me ja e ju inte klar så.... men ja ska ta min syster varjedag nu opuscha på henne, hon har en termin kvar te gymnasiet o kommer inte in på de hon vill som de ser ut nu, men dåförsvarar hon sig med att de finns barn o fritid... suck..de funkar inte...varför har inte skolorna larmat tidigare om att de e påväg o skita sig???eller de har dem men sen händer inget mer tror ja eftersom hon inte e på fötter än (o tyvärr insåg jag de igår)...


Jo om en vecka ska ja träffa bm m fler och diskutera en förlossningsplan och just nu är jag rädd men ändå nyfiken, ja skulle vilja testa på o föda vanligt o låta allt ha sin gång me värkstart hemma osv. men ja e så otroligt rädd att ja inte kommer att klara de.. Men om ja skulle klara de så skulle ja klara allt i min framtid de kan ja lova... men frågan e hur ego man ska vara?

ska ja prova att gå hela vägen och att dom får avbryta för akutsnitt o eller ska dom kanske få göra tt planerat snitt, hur mycke vågar ja utsätta bebben för??

ska bli så enormt skönt att prata me dom om en vecka, men samtidigt vet ja ju inte hur just mina kropp kommer att reagera samt hur mina värkar kommer att kännas o så, men mest rädd är jag nog för huvudet o axlarna, verkar som om de gör mest ont då.. men men  vi får väll se...


ne nu ska ja kika på lite annat, ska köpa nåra julklappar idagm, eller ja ska försöka köpa alla mina så ja har de gjort...


byebye

Av Patricia - 27 november 2008 07:54

Ja Godmorgon!

idag är jag barnvakt åt jacob, älsk systers son... ska väll starta bärbara datorn åt honom...

sitter o äter frukost just nu o så ringer elin o berättar att ulf och jenny fått en liten bebbe inatt... Grattis!

undrar om evelina o sara fått då!!??


sj har ja 54 dagar kvar te min bäs... men igår fick ja hjälp o julfixa lite o fixa de värsta i badrummet,,, o sen fixa älsk sovrummet...vart fint!!


har fått papper från försäkringskassan som ja inte riktigt fattar men ja ska ringa dem o fråga..


men men nu lär ja underhålla jacob lite innan han blir rastlös :p eller för rastlös!!


bye bye

Av Patricia - 26 november 2008 08:44

Japp igår vart de kallt då strömmen gick.... brrr... men den kom ju tillbaka efter ett tag, men ja måste komma på hur ja ska lösa värmen nere för de e kallt... takvärmen gjorde nog massa egentligen den :P


igår rev ja tapeter i badrummet uppe så ja ska spackla idag, så tänkte ja vattna blommorna lite o så ska ja kanske möblera om, vi får se, spackla måste ja göra iaf annars kommer badrummet aldrig bli klart...


har nu 55 dagar kvar till BF och jag har en konstig känsla :P ja vill gra klart huset nu för de känns som att såh'r kan de inte vara då lillen kommer, men de som ja måste göra är att spackla o måla barum sen måste ja sortera in lite saker i lådor i skrubben.. hels konstigt för de med lådorna påverkar ju inte... men men..


Idag e de onsdag hela dan o ikväll är de förlossingar på tv:n o de ska ja nog se, e lite spännande de där..

ja man kasnke ska ta sig ett ryck nu för ju tidigare ja spacklar ju tidigare torkar de ju...


igår fick ja ett mess som ja inte hade en aning om vem de var, men sen fick ja reda på att de var babygruppen på FL som ska träffa tyvärr kan ja inte gå idag, ska sitta standby vd telefonen ifall de ringer väntar nämligen ett jätteviktigt samtal...


ne undra om de blir nån bebis för sara o evelina idag då...


ne nu ska ja köra igång...


byebye

Av Patricia - 25 november 2008 08:32

ja nu börjar de dra ihop sig till december, men första advent är ju 30 november så ja o älsk gjorde lussekatter o knäck igår, får se om ja sätter upp adventsljusstakarna idag eller hur ja gör!


älsk fick taket att sluta knaka igår, sov gott inatt men vaknade tidigt...suck..


på fredag ska ja handla lite julklappar, ska bli skönt att få de överstökat iaf..frågan e bara vad man ska hitta på åt vissa... kommer bara köpa åt barnen i år iaf..


har lite udda känslor i magen, kallas nog sammandragningar, o ska de börja nu då kommer ja ju få gå med dom länge, om de nu e de... ilningarna har börjat avtagit men ibland finns dem där...


ne nu ska ja kolla på topmodel...


byebye

Av Patricia - 24 november 2008 09:26

nu sitter man o äter frukost o älsk e  på jobbet...

de har blåst sombar deninatt o gör fortfrande o de knakar i taket i ovrummet så älsk måste kolla över de där då han kommer hem, de e ganska störande....


inatt har jag iaf sovit hyffsat de enda som var var att de börja ila ner mot blygbenet igårr kväll och de fortsatte varje gång jag vnde på mig, men ja antar att de kanske ska böja kännas lite nu, är ju snart i v 33 så...


var hem till mamma en sväng igår o fick stämplat vilken julälskare ja varit då ja nu trodde att första advent var första helgen i dec (asså den 7 dec i år då) men lillasystersa emot o mamma visa, så de betyderatt de ska bakas o pyntas nu i veckan :P skoj skoj, hoppas bara jag får vara tillräkligt pigg dnna vecka då...hämta utegran igår :P kommer bli super!!


ne nu ska ja äta klart min frukost!!


byebye

Av Patricia - 23 november 2008 08:17

Ja igår va älsk på firma festdelät som om dom har haft skoj fram tills dom skulle på krogen o älsk vart nekad o komma in pga byxorna, man måse ha jeans enligt vakten, men de fanns ingen lapp om de så man kunde se... suck... då ringde han mig så jag fick fara in till stan o hämta honom, men de gjorde inget att ja fick köra lite extra...

när vi kom hem så la vi oss o sov, ja sov 40 min för ja e så täppt i näsan o om ja andas genom munnen vaknar ja efter 2 min o är torr i munnen... så ja la mig på soffan o somna kl 4 o vakna halv 5 igen... vred o vände o somna kvart i sju, kl 7 gav ja upp o gjorde frukost... o nu sitter ja här! ska försöka sova lite mer senare..


vart varken badrum eller vardagsrum igår, ja handlade o la i färg i håret (älsk har inte sett de ännu) o de e ju ett probem, ja e allergisk mot hårfärg så nu kliar de i huvudet som de brukar då jag färgar, men de går över på en par dagar upp till 2 veckor :P o de e inte farligt, bara väldigt irriterande, men de e bara försöka låta bli att klia!


Nu e de 58 dagar kvar till beräknad förlossning, o de känns enklare nu, måste ha vare en förkylningssvacka därett tag, men ja längtar som en tok efter dig bebisen min!! o de gör pappa med!!


undra vad man ska göra idag då förrutom att sova lite eller försöka iaf, prat om att hämta ute gran men ja vet inte om ja pallar nå, ja e skit trött...


ne nu ska ja prova krypa ner hos älsk igen, oh om ja bara hade nässpray men apoteket öppnar inte förrän måndag, kan dom inte sälja sånt på ica??


byebye

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards